W poszukiwaniu wzorców przestrzennych – kartogramy w PS IMAGO PRO
Rozwój oprogramowania pozwala analitykowi na przygotowanie coraz ciekawszych wizualizacji.
SNA, czyli sieć jako obiekt analizy
W dzisiejszym wpisie zajmiemy się tematem Social Network Analysis (SNA), czyli najkrócej i najprościej mówiąc, analizą relacji, bądź analizą sieci społecznej. SNA to badanie...
Co to znaczy dobrze, a co źle, czyli alerty w dashboardach
Dashboardy są jednym z rodzajów raportowania, który pozwala analitykowi na przekazanie informacji w zwięzłej formie.
Co lubisz w swojej pracy – zmienne ilościowe w analizie korespondencji
Analityk często dysponuje danymi w postaci tabeli, której zawartość stanowią średnie, sumy czy wartości innych wskaźników obliczone dla ...
Tabele dla pytań mierzonych na tej samej skali
W badaniach ankietowych często wykorzystuje się pytania, w których respondenci mają za zadanie ocenić na tej samej skali różnego rodzaju elementy.
Diagram Sankeya
Analizując dane dotyczące migracji, transportu, handlu zagranicznego czy ruchu użytkowników na naszym serwisie internetowym, często stajemy przed problemem atrakcyjnej...
Chmura – niezwykła forma dla zwykłej tabeli
Analiza częstości, struktury badanej grupy czy też wkładu poszczególnych pozycji w jakąś zsumowaną wartość stanowi jedno z pierwszych zadań analityka.
Wykres hierarchiczny
Wykres hierarchiczny można również znaleźć pod nazwą Sunburst chart (co możemy tłumaczyć jako rozbłysk Słońca) lub jako wykres słonecznikowy.
